Beyond Flexner: Edukacja medyczna w XX wieku

Kontrowersje trwają nadal nad znaczeniem raportu Flexnera z 1910 r. Dotyczącego reformy naszego systemu edukacji medycznej. Czy była to rewolucyjna siła, czy tylko katalizator zmian już w toku. Niektóre niepożądane zmiany w edukacji medycznej, takie jak nadmierne podkreślanie znaczenia nauki i badań kosztem sztuki praktyki, zostały również przypisane zaleceniom Abrahama Flexnera. Niemniej jednak, ponad 80 lat po jego pojawieniu się, raport nadal jest jednym z najczęściej cytowanych prac dotyczących amerykańskiej edukacji medycznej. Beyond Flexner jest owocem konferencji zorganizowanej w University of Illinois College of Medicine w czerwcu 1986 roku dla upamiętnienia 75 rocznicy publikacji Flexner s Medical Education w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Zadeklarowanym celem autorów jest prześledzenie wielu elementów wyartykułowanych w Raporcie Flexnera w miarę ich ewolucji w XX wieku.
Książka składa się ze wstępu i 12 rozdziałów autorstwa 11 autorów. Zaczynając od ciekawego i dobrze napisanego eseju na temat roli raportu Flexnera w kształtowaniu amerykańskiego kształcenia medycznego na poziomie licencjackim w kontekście zmian, które już się rozpoczęły i innych czynników wpływających na jego rozwój, książka kończy się rozdziałem opisującym zmiany w medycynie. edukacja zaproponowana w czterech raportach, które pojawiły się w latach 80. XX wieku: Przyszłe kierunki edukacji medycznej (Chicago: Rada Edukacji Medycznej Amerykańskiego Stowarzyszenia Medycznego, 1979), Lekarze na XXI wiek (Waszyngton, DC: Stowarzyszenie Amerykańskich Koledży Medycznych, 1984), Reforma edukacji medycznej Roberta Eberta i Eli Ginzberga (Health Affairs 1988; 7 (Suppl): 5-38), oraz Edukacji klinicznej i Doktora Jutra, red. Barbara Gastel i David E. Rogers ( New York: New York Academy of Sciences, 1989), sponsorowany przez Josiah Macy, Jr., Foundation. Pomiędzy nimi jest 10 rozdziałów, które obejmują naukę podstaw nauki dla studentów medycyny, edukację kliniczną, nauczanie w warunkach ambulatoryjnych, aktualne trendy w programie nauczania medycznego, czarne i sekciarskie szkoły medyczne, służby zdrowia w Ameryce, finansowanie kształcenia medycznego na poziomie licencjackim, kobiety w medycynie i prognozy dotyczące wymagań lekarza-personelu.
Wiele esejów pozwala spojrzeć na ten temat oczami historyka medycyny lub socjologa. Kilku autorów prześledzić zmiany w różnych aspektach edukacji medycznej od początku 20 wieku do 1980 roku i zidentyfikowane główne dylematy lub obszary kontrowersji. Rozdział o nauce o podstawach przyrodniczych jest szczególnie dobrym przykładem tego typu prezentacji. Rozdział poświęcony programowi medycznemu obejmuje pomocne dyskusje na temat sił wpływających na edukację medyczną, bieżące problemy i kilka ostatnio wprowadzonych innowacji. Kończący się rozdział jest użytecznym źródłem streszczeń zaleceń dotyczących zmian zawartych w czterech raportach.
Materiał dotyczący wpływu Flexnera na edukację medyczną jest fascynujący, ale główną wartością książki okazała się prezentacja historycznego obrazu rozwoju amerykańskiej edukacji medycznej i pokrewnych dziedzin od początku XX wieku lub od lat 80. XX wieku.
Chociaż książka ta jest wynikiem konferencji w 1986 roku, do niektórych esejów dołączają odniesienia bibliograficzne z lat 1990 i 1991 Z drugiej strony, niektóre ostatnie zmiany, takie jak nowy format testowania National Board of Examiners Medical, nie są wymienione. Tabele i rysunki są adekwatne, chociaż jedna z postaci jest słabo odtwarzana, a typ w niektórych tabelach jest raczej niewielki.
Beyond Flexner zainteresuje historyków medycyny i socjologów, a także wychowawców medycznych i administratorów szkół medycznych. Nawet weterani w terenie mogą skorzystać z jego perspektyw, ponieważ kilka prezentacji obejmuje dłuższy okres czasu niż jest to związane z osobistym doświadczeniem każdego nauczyciela medycyny lub planującego program nauczania.
James W. Craig, MD
University of Virginia School of Medicine, Charlottesville, VA 22908

[więcej w: nasiona hemp, okulista na nfz warszawa, aparat słuchowy nfz ]