Zasiłek na opiekę zdrowotną zgodnie z ustawą o przystępnej cenie – sprawozdanie z postępów AD 2

Podział kosztów, taki jak odliczenia, może być różny w różnych planach, ale aby pomóc konsumentom w podejmowaniu decyzji, plany zdrowotne muszą być sprzedawane na czterech różnych poziomach wartości aktuarialnej (tj. Średniego udziału kosztów leczenia). Na przykład plany brązowe muszą pokrywać co najmniej 60% kosztów leczenia, srebra 70%, złota 80% i platyny 90%. Po drugie, prawo stworzyło nowe prywatne targi ubezpieczeniowe we wszystkich 50 stanach i Dystrykcie Kolumbii, aby sprzedawać subsydiowane ubezpieczenia dla osób i małych grup. Czternaście stanów i Dystrykt Kolumbii zdecydowały się na prowadzenie tych rynków w 2014 r. Reszta państw opuściła to całkowicie lub częściowo rząd federalny.
Po trzecie, ACA znacznie rozszerzyło uprawnienia do programu Medicaid. Decyzja Sądu Najwyższego z 2012 r. Uzależniła udział państwa w rozszerzeniu prawa fakultatywnie. Odtąd 28 stanów i Dystrykt Kolumbii zmierzają do przodu w ekspansji, w tym 6 państw, które realizują indywidualne podejście wymagające federalnej zgody.
Indywidualne rynki
Doświadczenia z poszczególnymi rynkami zyskały nieproporcjonalnie dużą uwagę w mediach i debacie politycznej. Liczba zapisów w wysokości 8 milionów, ogłoszona późną wiosną z takimi fanfarami, odnosi się wyłącznie do nowych osób zapisanych na tych rynkach. Przytłaczająca koncentracja na tym szczególnym aspekcie ACA stała się nieunikniona, gdy tylko niespokojne uruchomienie poszczególnych rynków stworzyło nieodpartą opowieść o niekompetencji rządu i zdawało się potwierdzać przewidywania przeciwników dotyczące niepowodzenia prawa. W rezultacie, słusznie lub nie, doświadczenie z poszczególnymi rynkami stało się rodzajem kwaśnego testu na sukces lub porażkę ACA jako całości.
Kilka aspektów poszczególnych rynków zasługuje na uwagę, ponieważ oceniamy ich przeszłe i przyszłe wyniki. Po pierwsze, rejestracja to nie to samo, co ubezpieczenie. Krytycy kwestionują, czy osoby zarejestrowane rzeczywiście będą płacić składki i będą ubezpieczone. Urzędnicy państwowi i federalni, korzystając z danych dostarczonych przez firmy ubezpieczeniowe, szacują, że 80 do 90% zarejestrowanych opłacało składki za pierwszy miesiąc. Ale z czasem ważne będzie, aby ocenić, czy osoby korzystające z 51 marketów płacą składki co miesiąc. Fakt, że 85% osób, które wybrały plan podczas otwartej rekrutacji, kwalifikuje się do dopłat do składek, niewątpliwie wpłynie na ten wynik, ponieważ subwencje radykalnie obniżają składki z tytułu składek, ale podobnie jak inne czynniki, takie jak poziomy składek, obowiązki dzielenia kosztów, oraz ograniczenia wyboru dostawcy, które wpłyną na postrzeganie przez kupujących wartości kupowanego ubezpieczenia.
Po drugie, 8-milionowy wpis do rejestru jest dopiero początkiem dla poszczególnych rynków. CBO planuje, że 25 milionów ludzi będzie miało ubezpieczenie za pośrednictwem rynków do roku 2017. Chociaż bieżące działania informacyjne będą miały kluczowe znaczenie dla informowania osób uprawnionych o ich opcjach zasięgu, łatwo będzie zobaczyć, jak będzie się powiększać obecna liczba. Corocznie będą organizowane okresy otwartej rekrutacji, z których następna zaplanowana jest na listopad 2014 r. Do lutego 2015 r. Osoby indywidualne mogą również zapisać się w dowolnym momencie, gdy stracą ubezpieczenie w wyniku ważnego wydarzenia życiowego, takiego jak małżeństwo lub zmiana pracy. Szacuje się, że 4 miliony osób może uzyskać ubezpieczenie zdrowotne w ten sposób w tym roku w okresie między okresem otwartej rejestracji
Rysunek 2. Rysunek 2. Rejestracja w Marketplace od maja 2014 r. Od momentu rozpoczęcia rejestracji w dniu października 2013 r. Ponad 8 milionów konsumentów wybrało plan rynkowy, a rejestracja zostanie sfinalizowana po opłaceniu pierwszej składki.
Po trzecie, mimo że media koncentrują się na federalnie zarządzanych rynkach, 14 państw posiadających własne systemy będzie miało znaczny wpływ na liczbę osób uzyskujących zasięg. Stany z dobrze funkcjonującymi systemami, takimi jak Kalifornia, Nowy Jork, Rhode Island, Connecticut i Kentucky, w znacznym stopniu przyczyniły się do liczby zapisów (rysunek 2).
Ale HealthCare.gov nie była jedyną wadliwie działającą witryną. Kilka stanów, w tym Hawaje, Minnesota, Maryland, Massachusetts i Oregon, miało poważne awarie techniczne dzięki mechanizmom rejestracji online, które sprawiły, że niektóre z tych systemów nadal w dużej mierze nie nadawały się do użytku. Maryland zastępuje swoją platformę internetową uznaną technologią Connecticut; Oregon może przyjąć federalną platformę do rejestracji w 2015 roku. Jeśli te państwa pokonają swoje techniczne trudności, zapewnią one dodatkowy impuls do rejestracji.
Rekrutacja poza nowe targi ACA
Zaabsorbowanie poszczególnymi rynkami przesłaniało kolejny ważny skutek ACA: zwiększenie liczby rejestracji poza rynkiem
[podobne: psycholog w Rzeszowie, neurolog Wrocław, dobry lekarz ]
[hasła pokrewne: okulista na nfz warszawa, leczenie uzależnień wrocław, terapia toruń ]